pysventil.blogg.se

En mammablogg om allt mellan himmel och helvete

Dagens Esther

Publicerad 2013-04-13 11:26:40 i Allmänt,

Vid frukostbordet imorse roade sig det söta flickebarnet med att bestämma var alla ska sitta. Vi har sex stolar + en barnstol kring bordet.

- Jag sitta här. Pekar på sin plats.

- Liia sitta där. Pekar på platsen mitt emot.

- Mejapeja sitta brevid mig. Pekar på platsen till vänster om sin plats.

- Mobbo Enny (Morbror Benny) sitta där. Pekar på platsen till vänster om Lydias plats.

- Eddin (Edvin) sitta där. Pekar på platsen till höger om Lydias plats.

- Momo sitta där. Pekar på min plats.

- Ajken sitta där, ingen hund (Esthers kompis Majken har en hund och Esther är LIVRÄDD för allt vad hundar heter). Pekar på Alexanders barnstol.

Men var ska då mamma och Alexander sitta? undrar jag.

- Hmmm…

Konstpaus, trumvirvel…

- På golvet, unner bordet mä Oter (moster)

Jaha, tack för den du…

 

 

Kommentarer

Postat av: Orter

Publicerad 2013-04-13 16:28:52

Ha ha ha ha ha ha mosters heffis äger

Postat av: Ajkens mamma

Publicerad 2013-04-14 22:27:35

Haha, åh!!

Postat av: Mormor

Publicerad 2013-04-17 18:33:07

Skönt att få sitta på en stol, tack gullet

Postat av: Rebs

Publicerad 2013-04-21 16:51:29

Haha vad jag skrattade :)

Svar: Alltid kul när någon blir glad :)
pysventil.blogg.se

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela