pysventil.blogg.se

En mammablogg om allt mellan himmel och helvete

Följa John...

Publicerad 2013-05-28 20:31:41 i Allmänt,

... a.k.a följa mamma.
 
Som jag tidigare skrivit höll jag på att lägga mig ner och spela död när Alexanders första ord var pappa. När han sedan fortsatte med sitt pappa, pappa, pappa i tid och otid och alltid glatt viftande sträckte armarna mot Ronnie samtidigt som han tittade på mig med en vem-är-du-och-vad-vill-du-mig-blick övervägde jag faktiskt att byta bort det lilla trollet. ALLA böcker jag läst och ALLA människor jag träffat säger att det är den förälder som är hemma som barnet tyr sig mest till. Snacka om misslyckat i mitt fall.
 
Hur som helst har språkutvecklingen satt fart och han säger numer även mamma. Tyvärr är det inga rosor på kinden och solsken i blick utan mer ett konstant gnällande mamma jag är hungrig, mamma rädda mig, mamma lek med mig men försök för allt i världen inte mysa, mamma jag vill dra dig i håret och peta dig i ögonen, mamma jag har bajsat osv. Han ålar efter mig vart jag än går och står och gnäller konstant mamma, mamma, MAAAAMMMMAAA!!! Iblanbd räcker det med att jag sekundsnabbt vänder ryggen till eller för ett ögonblick inte tittar honom i ögonen för att han ska dra igång. Om ni de närmaste dagarna söker mig är jag icke anträffbar på grund av fökja John lek med min son.
 
Den som gapar efter mycket...
 
Alexander "vägravarasjälv" Bäckgren

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela