pysventil.blogg.se

En mammablogg om allt mellan himmel och helvete

Fredagsmys

Publicerad 2013-10-20 21:52:09 i Allmänt,

I fredags åkte Ronnie till svärmor för att lämna barnen. På kvällen skulle han nämligen bjuda mig på restaurang för att fira den födelsedag som inte blev firad av honom eftersom han tyckte att den dagen var en alldeles utmärkt dag att operera blindtarmen på.
 
Hur som helst, i fredags var det dags och jag hade laddat och planerat i VECKOR innan. Min tanke var att jag efter jobbet (slutar 14 på fredagar) skulle åka in till stan, shoppa, flanera i sakta mak, göra allt det jag aldrig hinner och kan med två kids som spretar åt varsitt håll, ta en fika på tu man hand med mig själv, dricka kaffe i lugn och ro, moffa en stoooor bakelse och bara njuta av min #egentid.
 
När fredagen väl kom såg jag fortfarande fram emot allt jag skulle göra under eftermiddagen men när klockan väl var 14 slagen kände jag inte alls för att shoppa och gå på stan. Plötsligt kom jag ihåg hur trångt och varmt det alltid är i alla affärer, hur man får vänta på en kaffe i 100 år för att alla innan beställer komplicerade grejer som macchiato med extra skum och citronsirap typ. Sen kom jag ihåg hur alla kläder sitter som korvskinn eftersom jag fortfarande skyller på att jag "nyss" fött barn och hur speglarnas vinkling i provrummen alltid får mig att se ut som en falukorv iklädd stödstrumpa. Jag kom också ihåg att det inte går att flanera i sakta mak eftersom jag känner mig trängd av för mycket folk och bara vill lägga mig i fosterställning bakom klädställen inne på HM och gny som en liten hund. Sagt och gjort, jag blev kvar på jobbet två timmar till och satte in papper i pärmar och drack äckligt automatkaffe tillsammans med Yvonne.
 
När jag äntligen kom in till stan hade jag en diger lista på saker jag skulle köpa:
* Ny klänning till moi
* Doktorsväska i julklapp till Esther
* Matchande mössor (!) till barnen
* Affisch till Alexanders rum
* Shortbread till svärmor
* Fars-dags-present till Ronnie
 
Så här slutade det:
* Ny klänning till moi _ Falukorv i stödstrumpa, I say no more!!!
* Doktorsväska i julklapp till Esther - Den jag sett ut såg ut som skit i verkligheten, mitt andrahandsalternativ var slut i alla tre affärer jag var inne i. SKIIIIT också! Blir te å beställe på de där Intranätet
* Matchande mössor (!) till barnen - Om man vill ha något säg exempelvis en grön och en gul mössa med samma tryck är det ungefär lika omöjligt som att få Alexander att fatta att han inte kommer att dö om han får vänta fem sekunder på att vällingen ska bli klar. Om man inte vill ha en rosa mössa med Hello Kitty och en Blå mössa med bilar på är man FETKÖRD!!! I alla fall var jag det i fredags. Nischade jäkla skitkläder grrrrrrrrr!!!
* Affisch till Alexanders rum - DEN VAR SLUUUUT!!!
* Shortbread till svärmor _ Yes!!! Uppdraget slutfört!
* Fars-dags-present till Ronnie - Öhhhh, Nej!
 
Summa summarum, Min eftermiddag av #egentid slutade i: sätta in papper i pärmar på jobbet, dricka automatkaffe med Yvonne samt ett paket shortbread till svärmor.
 

Kommentarer

Postat av: Mor

Publicerad 2013-10-21 09:44:12

Hoppas det bli bättre de 26:e

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela