pysventil.blogg.se

En mammablogg om allt mellan himmel och helvete

På restaurang med småbarn...

Publicerad 2013-10-30 21:20:32 i Allmänt,

... får man känna sig som den gode, den onde och den fule. 

På indisk restaurang med Esther och två kompisar. 

Den gode...
... modern som hörsammar avkommans vädjan om att få följa med när mamma ska ut och äta middag med några kompisar. Mamman avstår dessutom från att dricka vin för att kunna ta bilen eftersom det blir bäst för avkomman. Dessutom vet mamman att hon istället för en helkväll med goda vänner kommer att få MAX en timme innan den älskade avkomman tröttnar.

Den onde...
... mamman som vägrar springa runt och busa på restaurangen utan istället tvingar dotra min att sitta på stolen och rita på en servett. Dessutom tvingade jag henne att smaka på den konstiga maten och till råga på allt fick hon inte sprätta mjölk på mina kompisar med sitt sugrör. Den onda drottningen i Snövit kan slänga sig i väggen.

Den fule...
... mamman beställde in en glass åt den älskade dottern som efter att den onde mamman slitit sitt hår uppförde sig exemplariskt. Man kunde beställa tre kulor glass för 69kr. Jag bad om en kula. Servitören svarar: "Det fixar vi." In kommer ett berg av glass med fyra kulor, grädde, krossade nötter, strössel och chokladsås. FUCK, vad kommer detta att kosta? Jag bad ju om EN KULA GLASS INTE MOUNT EVEREST.

När vi så ska betala  och dela notan och jag säger att jag ska betala för Mount Everest svarar servitören: "Det bjuder vi på eftersom hon är så söt." Till mig säger han: "Din mat blir 206 kronor", varpå Esther replikerar: "Du få betala mamma fö du ä ful." 

TACK FÖR DEN DU!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela