pysventil.blogg.se

En mammablogg om allt mellan himmel och helvete

Mamma vs pappa

Publicerad 2014-04-08 23:00:03 i Allmänt,

Mina barn har en underbar pappa. Han bär dem när jag inte längre orkar, han har mer tålamod än vad jag har och han leker med dem när jag inte orkar leka mer. Han är närvarande, påhittig och förstående. Han sätter dem alltid först och tycker till och med att det är mysigt när de klänger och snorar ner hans skjortor. Fan, har han en riktigt bra dag får han till och med på dem matchande kläder. Som grädde på moset sist men inte minst *trumvirvel* vi har fått ut MAXIMAL JÄMNSTÄLLDHETSBONUS PÅ BÅDA BARNEN!!!
 
Jag har inte tvingat honom, han ville själv. Han vill dessutom åka och bada, ordna picknick, gå på öppna förskolan, sångsamlingar osv. Han är helt enkelt fantastisk.
 
Trots det blir jag så JÄVLA FÖRBANNAD när omvärlden känd som okänd hela tiden ska tala om för mig vilken TUR jag har som hittat en sån FANTASTISK man som kan och vill vara delaktig på samma villkor som jag. En man som glatt ställer upp och har barnen ensam när jag *FLÄMT* är ute och träffar kompisar, dricker vin och röker en cigg eller sju. Jag vill SPY på alla som ooooooar och aaaaahhaaar när de ser Ronnie putta gungan eller sjunga Imse vimse spindel. Jag vill slå ner den som ens antyder att han på något sätt är en bättre förälder än mig för att han gör allt det som även jag gör men som ses som självklart. Ordnar du som mamma INTE picknick ger du dina barn men för livet men om du som pappa gungar en kvart i månaden med ett äpple i fickan då är du fucking wunderbar. 
 
Jag vill på intet sätt förringa eller förminska hans insats. Däremot vill jag lyfta min egen. Jag är också underbar som gör allt detta. Min insats är inte mer självklar för att jag kallas mamma och han pappa. Jag har lika stor rätt att gå ut och roa mig och jag tänker inte ha dåligt samvete för det. Åh vet du? Detsamma gäller dig. Allt som du gör för dina barns bästa om det så är picknick, striden om tandborstning och begränsat med tv, stå ut med den där lilla kundvagnen som i snigelfart ska köras runt i affären, ordentliga kläder efter väder, leka, gunga, äpple i fickan vad det nu än är så är det FANTASTISKT!!! Det gör dig till en underbar förälder oavsett om du har snopp eller snippa.

Kommentarer

Postat av: Rosita

Publicerad 2014-04-25 18:34:31

Så sant så sant

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela