pysventil.blogg.se

En mammablogg om allt mellan himmel och helvete

Dagens Esther

Publicerad 2014-03-04 22:38:33 i Allmänt,

I lördags var mormor och morfar + syster med barn hos oss. De sov över och Esther var i sjunde himlen. Som grädde på moset fick hon en Hello Kitty väska (vet inte riktigt vad det är med den där flinande katten BUT I HATE HER!!!) fullproppad med klubbor av sin moster. Hon fick dessutom ytterligare klubbor i en rolig burk.
 
Eftersom hon inte får äta godis speciellt ofta var detta överflöd av klubbor som manna från himlen och hon sprang runt hela helgen med en klubba i munnen som en speedad ekorre i en nötskål på julafton. Igår utspelade sig följande konversation:
 
Esther: Kan jag få en klubba mamma?
Jag: Nej älskling.
Esther: Vaffö då?
Jag: Du åt nog med klubbor i helgen nu räcker det ett tag.
Esther (vrålar): DE Ä MINA KLUBBOR MOTER (moster) GEDDE DOM TILL MIG. OM JAG INTE FÅ EN KLUBBA DÅ DU INTE BÄSTA MIN VÄN MAMMA.
Jag: Vad tråkigt men du får i alla fall inte en klubba.
Esther (vrålar ännu högre): OM INTE JA FÅ EN KLUBBA DÅ JAG SÄGA TILL MOTER Å DÅ DU INTE VARA HENNES BÄSTA MIN VÄN HELLER.
 
Sis, jag skakar och väntar på att din vrede skall drabba mig :).
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela