pysventil.blogg.se

En mammablogg om allt mellan himmel och helvete

Esther

Publicerad 2014-03-07 18:49:19 i Allmänt,

Tänk vad fort tiden går. Njut av småbarnsåren de är snart förbi och kommer aldrig igen. 

Jag har alltid tyckt att det är lite klyschigt men då och då slår det mig hur sant det faktiskt är, och aldrig blir det så tydligt som när ens älskade lilla stora hjärta fyller tre år. 

Detta är ingen liten bebis längre. Det är en tjej med egna tankar och funderingar. Det är en minimänniska som får mig att baxna med sin finurlighet, vrida mig av skratt och däremellan stånga huvudet blodigt mot väggen. 

Dagarna är så fulla av alla måsten att det sällan blir tid över att stanna upp och bara lyssna. Lyssna, skratta och FÖRUNDRAS över din klokhet, din humor och hur tokrolig och trotsig du faktiskt kan vara.

Esther! Mamma lovar dig en sak och jag lovar inte att det ska bli en annan dag som jag allt för ofta gör. Jag lovar dig att från och med idag ska jag stanna upp i vardagens ekorrhjul och bara lyssna. Jag ska lyssna, skratta och FÖRUNDRAS åt dig och med dig. Jag lovar detta för att innan jag vet ordet av kommer du inte att vilja vara med mig mer. Jag kommer säkert att ångra och älta 1000 saker angående vilken typ av förälder jag varit i olika situationer men jag SKA INTE ÅNGRA att jag inte tog mig tid att då och då bara stanna upp och lyssna. Lyssna, skratta och FÖRUNDRAS. 

Grattis på födelsedagen!!!








Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela