pysventil.blogg.se

En mammablogg om allt mellan himmel och helvete

Alexander

Publicerad 2013-08-10 19:55:18 i Allmänt,

Alexander!

En dag kommer stunden när du kommer att tycka att din mamma är den jobbigaste person som finns. När jag pratar med dig kommer du inte att babbla och tindra med ögonen. Då kommer du att himla med ögonen, sucka, stöna och tycka att jag är dryg. Du kommer inte längre att söka mitt sällskap utan du kommer att vilja vara hemifrån så mycket som möjligt. Du kommer inte att vända dig till mig när du är hungrig eller törstig. Du kommer istället att dricka öl och äta pizza med dina kompisar. Du kommer inte längre att krama mig och pussa mig, du kommer istället tycka att jag är pinsam. Du kommer kanske till och med att skämmas för mig.

Den dagen och den stunden fruktar jag. Jag oroar mig för vad som kommer att hända samtidigt som jag fylls av tankar och spänning inför att se den pojke du kommer att växa upp till och den man du slutligen blir. Jag kommer alltid att finnas här för dig oavsett om du tycker jag är underbar eller pinsam.

Detta år har varit fyllt av mys, glada stunder, tårar, skratt och gråt. Det har funnits massor av kärlek och inte så lite frustration. Många gånger har jag velat sätta ut dig på Blocket och tusen fler gånger har hjärtat svämmat över av kärlek och förundran över vilken fantastisk liten person du är.

Grattis på födelsedagen min underbara lilla kille. Mamma älskar dig!!!



Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2013-08-14 11:32:32

Så fint skrivet.

Postat av: Mor/mormor Rosita

Publicerad 2013-08-14 11:34:49

Så fint skrivet.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela