pysventil.blogg.se

En mammablogg om allt mellan himmel och helvete

Pysventil

Publicerad 2012-12-17 08:29:13 i Allmänt,

Hej alla (eller få) läsare!

Efter år av uppehåll tänkte jag ge mig ut i bloggandets värld igen. Mycket har förändrats sen sist men en sak är fortfarande densamma. VÄNTA ER INTE SPECIELLT FREKVENTA UPPDATERINGAR!!!

Den här bloggen kommer att handla om mitt liv som småbarnsförälder, miiil från hur gulligt och underbart jag trodde att det skulle vara. Visst är det fantastiskt med två friska, härliga barn men livet som småbarnsförälder är inte den dans på rosor jag föreställde mig, det är JÄVLIGT HÅRT ARBETE!!!

Även om jag emellanåt kommer att låta otroligt negativ och pessimistisk får ingen någonsin tvivla på detta: JAG ÄLSKAR MINA TVÅ TROLL ÖVER ALLT ANNAT PÅ JORDEN. DE ÄR DET BÄSTA SOM HÄNT MIG OCH JAG ÄR SÅ TACKSAM ÖVER ATT JAG FÅR DELA MITT LIV MED DEM.

Om det nu mot all förmodan skulle komma en läsare till bloggen som inte känner mig ska jag dra en snabb liten presentation. Jag heter Agneta men kallas för Agge. Jag är 32 år och bor utanför Uppsala med min sambo och våra två barn, Esther som är född i mars 2011 och Alexander som är född i augusti 2012. När jag inte torkar bajs, klär på barn som är hala som ålar, trugar mat, sjunger samma sång hundra gånger om dagen eller drar syskonvagnen tills det värker i hela kroppen dvs. är mammaledig, då arbetar jag som lärare.

                       
          Esther                                                                Alexander

Bloggen kallas för pysventil av två anledningar:

1. Det är mitt forum där jag får pysa över all frustration och all kärlek jag har som småbarnsförälder.

2. När Alexander föddes fick jag en gratis babybox från apoteket. I den fanns måpnga roliga saker men det bästa av allt var EN PYSVENTIL – rektalkateter för engångsbruk. En liten grej som man stoppar in i rumpan på barnet för att den ska få lättare att prutta. Nu kanske alla i hela världen utom jag sett sådana men för mig var den helt ny. Vilken grej tänkte jag GUUUD vad folk hittar på.

ENJOY!!!

 

Kommentarer

Postat av: Annelie

Publicerad 2013-08-17 21:58:51

Den lät ju skitkul! Jag har aldrig sett en. Fick Alexander äran att pröva den???

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela