pysventil.blogg.se

En mammablogg om allt mellan himmel och helvete

Seriöst – Hur mycket kan en unge bajsa???

Publicerad 2012-12-19 14:04:47 i Allmänt,

Han är drygt fyra månader. Han har långt, svart hår som spretar åt alla håll och kanter. Han väger 7500 gram och är 63 centimeter lång. Han är stor för sin ålder. Han äter som en häst. Han har livliga bruna ögon. Han är min älskling. Folk tycker han är gullig. Det gör inte alltid jag. Han har ett skrik som kan väcka de döda. Han har 68 i klädstorlek men det är snart dags att byta. Han är duktig på att rapa. Han sover bra på natten men knappt någonting på dagen. Han kan inte greppa saker. Han tycker inte om att roa sig själv. Han har ett underbart leende. Han kan vara superdryg. Han är fantastisk. Han har långa tår och små öron. Han är min lilla (STORA) prins.

Alexander, mamma älskar dig, men SERIÖST!!! Hur mycket kan en unge bajsa? Det är ÖVERALLT och när man äntligen tror man torkat klart så kommer det mer. Och mer… Har man riktigt tur så kissar du rakt ut medan man håller på att torka som grädde på moset. Man ställs då inför valet att antingen kasta sig åt sidan a la cool fotbollsmålvakt eller stå kvar. Alternativ ett innebär att man måste sanera hela badrummet då det skvätter å sprutar som en fontän. Alternativ två innebär att man bara måste sanera sig själv. Vilket tror ni jag väljer?

Svar: För det mesta väljer jag alternativ två. Dock är detta val inte frivilligt utan jag är för trög för att inse vad som händer innan det är försent.

 

Kommentarer

Postat av: memme

Publicerad 2012-12-20 20:36:24

Ja barn är roliga dem...

Postat av: Mormor

Publicerad 2012-12-22 18:45:06

Ja det är nog annorlunda med en liten kille när det gäller kissande, det stänker och skvätter för det stora killarna också har jag märkt.

Postat av: Bertil

Publicerad 2012-12-26 00:44:56

Lösning: Urinblåsekateter med kran, som man öppnar då och då, när man är beredd.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela