pysventil.blogg.se

En mammablogg om allt mellan himmel och helvete

Några saker jag saknar med att inte ha barn

Publicerad 2013-04-23 12:18:43 i Allmänt,

Ok, naturligtvis älskar jag mina barn och skulle inte byta bort dem för allt i hela världen. Dock ska jag inte sticka under stol med att några saker helt klart var enklare på den tiden man bara hade sig själv (och eventuellt Ronnie) att bekymra sig om. Några saker kan jag till och med sakna.

1. Få vara ensam på toaletten. Ok göra ettan går ganska snabbt då kan man eventuellt stå ut med att någon står och glor. Att försöka koncentrera sig på tvåan när någon ålar runt benen, alternativt står och tittar och frågar ”Mamma va gör du?”, det är desto svårare.

 2. Äta en måltid utan att behöva langa in mat i någon annans mun än mig egen. Numer får jag faktiskt göra det på fredagar eftersom jag börjat jobba en dag i veckan. Den lycka som infann sig försvann ganska snabbt då jag insåg att jag har hål i hakan. Utan barn som kladdar och spiller ner mina kläder borde man kunna vänta sig ett fläckfritt yttre? Nej, nej mitt hål i hakan gör att jag spiller ner mig själv lika effektivt som en tvååring och en åttamånaders tillsammans.

 3. Att den enda flaska man behövde göra iordning var den med busgrogg inför en promenad/buss/tåg/taxiresa ner på krogen.

 4. Inte behöva lyssna på ”Astrid Lindgrens bästa”, ”Den skimrande barnkammarboken” och/eller ”Smurfhits” på en hel dag. Fuck, i dagsläget skulle jag till och med nöja mig med ett par timmar.

Nej nu vaknar visst Alexander och det är dags för en ny vända med matkladd, sällskap på toaletten, flaskmatning och Smurfhits.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela