pysventil.blogg.se

En mammablogg om allt mellan himmel och helvete

Natten som var…

Publicerad 2013-04-11 22:30:47 i Allmänt,

... gjorde att dagen som kom genomlevdes i en grå, snurrande dimma med diffusa minnen av några enstaka händelser. Resten är bara ett stort, svart hål.

Nej jag är inte bakfull. Alexander a.k.a Minimussolini slog nytt rekord i krångelnatt. Eftersom han till för några veckor sen sovit mer eller mindre som en klubbad säl nätterna igenom ska han nu ta igen missad tid och leverera på högsta nivå. Den senaste tiden har varit en mardröm men natten som var tog dock priset.

Tidsangivelserna i följande flödesschema är till viss del uppskattade då jag inte alltid hade ork att titta på vad klockan var.

19.39 A somnar tidsenligt efter att ha nattats av sin far.

21.42 A skriker som han hade kniven i sig men lugnar sig efter att jag stoppat i nappen och strykt honom ett tjugotal gånger över håret.

22.14 Jag lägger mig.

22.17 Jag somnar.

23.02 A vaknar och skriker. Då jag ska lägga på honom täcket känner jag en tyvärr allt för välbekant doft. A har bajsat.

23.08 Jag byter bajsblöja.

23.09 A kissar på mig.

23.10 Jag säger upp mig.

23.11 A bajsar på skötbordet, jag svär så det osar.

23.38 Allt torkat och klart. Jag och A sanerade. A superpigg och tror det är morgon.

23.40 A kommer på en superrolig lek. Den går i korthet ut på att han slår nappen ett tiotal gånger i en av sängens spjälor. Sen kastar han lyckligt gurglande ner nappen på golvet. Allt detta åstadkommer han liggandes på mage med ett ben ut mellan två spjälor. Detta följs av ett gallskrik till jag plockar upp nappen och stoppar den i hans mun.

23.42 Favorit i repris.

23.45 Å igen…

00.32 Still going strong och jag har tappat kollen på hur länge vi lekt.

00.33 Jag gör en flaska och försöker mutmata honom till sömns.

00.52 A har ätit klart och återupptar den roliga leken.

01.22 A får ligga bredvid mig.

01.23 A sliter av mig ett örhänge.

01.24 Jag döööööööör!!!

01.25 A sätts ut på Tradera utropspris 0 kronor.

02.45 Vi somnar.

03.22 A skallar mig och vi vaknar med ett gemensamt illvrål.

03.23 Esther vaknar av detta illvrål. Hur hon lyckats sova till nu är för mig en gåta.

03.37 Esther sover igen och A är på nytt pigg och redo för att leka. Denna gång består det roliga av att dra mig stenhårt i de få hårtestar jag har kvar.

04.12 Jag är flintskallig.

04.13 A sätts ut på Blocket och man erbjuds 2000 kronor för att komma och hämta honom NUUUU!!!

04.15 A reagerar på hotet och somnar.

04.16 Jag somnar.

05.51 A vaknar och vill ha frukost.

Ridå!!!

                                             Alexander "Varavakenhelanatten" Bäckgren

Kommentarer

Postat av: Oter

Publicerad 2013-04-13 01:29:21

VILKET hår strök du :) mohahahaha


Nä, hemsk natt sis, hoppas de vänder snart!! Jag kan lägga ett bud annars, alltså en mutsumma till den person som eventuellt vill ha honom :) ❤

Postat av: Oter

Publicerad 2013-04-13 01:30:18

Nä oter kan leka varavakenhelanatten med sötungen! Gratis ❤

Postat av: Agge

Publicerad 2013-04-13 20:49:24

SIS du är underbar och jag har det SKRIFTLIGT till och med. Detta ska utnyttjas när kommer du och hämtar honom? 😉

Postat av: Mormor

Publicerad 2013-04-17 18:39:23

De var bara en natt eller?

Postat av: Agge

Publicerad 2013-04-17 21:37:45

Han har sovit som en kratta typ tre fyra veckor på raken nu jag är helt färdig. Den här natten tog dock priset, tidigare har han vaknat med 1-1,5 timmars mellanrum och velat ha nappen eller bli tröstad men han har somnat om relativt snabbt, inte varit vaken och lekt.

Postat av: Majan

Publicerad 2013-06-06 06:30:45

Hej! Vill bara tacka för din otroligt roliga blogg.. Du får mig att skratta så ja får ont i magen. Tack!

Svar: Tack, det var roligt att höra! :)
pysventil.blogg.se

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela