pysventil.blogg.se

En mammablogg om allt mellan himmel och helvete

Man vet inte…

Publicerad 2013-01-01 23:09:39 i Allmänt,

Jag kommer så väl ihåg alla tankar och funderingar jag hade när jag fick reda på att jag var gravid. Vilken otrolig lycka jag kände och vilken fruktansvärd skräck jag hade. Ska JAG verkligen bli mamma? Fjantiga lilla jag ska klara av att sköta, uppfostra och vårda en liten minime. Gahhh!!!

Dock såg jag inte längre än till förlossningen och hur jag och min lilla familj sen skulle leva på vårt rosa moln inneslutna i en stor bubbla av lycka och kärlek.

Bebben kom ut efter urakut kejsarsnitt. Jag blev sövd och förlorade en jäkla massa blod. Hon andades inte och hade dessutom en infektion i kroppen och fick vårdas på neonatalavdelningen i tio dygn. Jag blev själv sjuk och fick inte bo tillsammans med min lilla (stora 4400g 56 cm) prinsessa utan fick ligga ensam på BB och längta. Där sprack bubblan ganska abrupt! När det väl sen var dags att åka hem förintades snabbt det lilla av det rosa moln som fanns kvar.

Allvarligt talat…

Man vet inte vad trötthet är innan man får barn. Att natt efter natt stappla upp ur den varma, sköna sängen klockan 02.00, 03.30, 04.00 unt so weiter för att mata, stoppa i nappen eller vyssa en gallskrikande bebbe gör att zombier verkar mer levande än man själv.

Positiv aspekt: Zombier kan vara rätt gulliga!

Man vet inte vad kissnödighet är innan man får barn. Alexander ska äta och blåsan håller på att sprängas. Han suger å suger å jag lider och lider. Naturligtvis skulle man kunna ta bort flaskan för att gå och kissa men då förvandlas plötsligt det blida lilla gossebarnet till något som får Frankensteins monster att verka som jultomten och det är det inte värt.

Positiv aspekt: Knipövningar är ju alltid bra!

Man vet inte vad irritation är innan man får barn. Men snälla älskade lilla Alexander kan du SITTA SJÄLV i din babysitter i TVÅ SEKUNDER medan mamma häller upp den första av dagens 20 kaffekoppar? Men snälla älskade lilla/stora Esther kan du SLÄPPA MAMMAS BEN så mamma kan sätta ner Alexander så mamma kan hälla upp den första av dagens 20 kaffekoppar? Svar: Nej från den ena, illvrål från den andra.

Positiv aspekt: Kaffe är inte så nyttigt alla gånger.

Man vet inte hur det är att betrakta kroppens förfall innan man får barn. Håret faller av, tuttarna hänger, bristningar både här och där, en fet tjock rand på magen som aldrig försvinner, svullna fötter, pigmentfläckar i ansiktet, MAGEN PUTAR så hela jag påminner om en fotboll.

Positiv aspekt: Rund är också en form och bör ej diskrimineras genom att användas i negativa sammanhang.

MEN!!! Vet man å andra sidan vad ren, villkorslös, underbar kärlek är innan man får barn?

Svar: NEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEJJJJJJJJJJJJJ!!!

 

Kommentarer

Postat av: Reba

Publicerad 2013-01-03 13:18:35

Haha, underbart! Stackars R dock som nu får inse att din kärlek till honom inte var villkorslös :)

Postat av: Mormor

Publicerad 2013-01-03 19:35:04

Ha ha tur att man vänjer sig

Postat av: Agge

Publicerad 2013-01-04 02:52:33

Reba: Klart jag inte älskar R villkorslöst. Där kräver jag att han åtminstone går på toaletten själv och äter utan att jag behöver mata honom haha 😉

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela