pysventil.blogg.se

En mammablogg om allt mellan himmel och helvete

Äpple, PÄRON, plommon, körsbär...

Publicerad 2013-07-05 00:35:15 i Allmänt,

...tycker jag är gott.

Alexander älskar päron. Om han ska kunna tugga bitarna måste de vara ganska mjuka. Han slafsar glatt i sig bit efter bit men så småningom tar det stopp även i hans mage. Eftersom han inte kan uttrycka med ord att han är mätt använder han ett ytterst tydligt kroppsspråk för att visa att han inte vill ha mer. En handling säger trots allt mer än 1000 ord.

1. A kastar iväg ett par bitar tvärs över bordet. Tilläggas bör att han kastar LÅNGT SOM FAAAN! Han är helt klart en blivande stjärna i kast med liten boll.

2. Han tar en eller flera bitar i varje hand och klämmer sönder dem till ett kladdigt, gojsigt mos.

3. Detta mos börjar han sen smeta runt i ansiktet, på halsen och bakom öronen. La grande finale är att han gnuggar in resterande mos i håret.

4. Om det nu finns någon bit kvar försöker han slå dem genom bordet genom att stenhårt banka på de stackars bitarna med handflatan. Päronbitar och päronjuice skvätter högt och lågt medan han skrattar och skrattar.

5. När jag böjer mig fram för att avbryta den roliga leken grabbar han tag i mitt hår och/eller mina kläder med sina päronkletiga fingrar.

Efter det följer en halvtimmes brottningsmatch som involverar mamma, Alexander, en vattenkran och ett gäng våtservetter men det är en annan historia.



Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela