pysventil.blogg.se

En mammablogg om allt mellan himmel och helvete

Det allvarliga samtalet

Publicerad 2013-03-10 21:28:21 i

Jag har ofta allvarliga samtal med mina barn. Eller ja, allvarliga från mitt håll. Esther kan på sin höjd le lite och säga jaaaa innan hon fortsätter att göra EXAKT det samtalet handlade om att hon INTE skulle göra. Alexander håller inte med alls. Han är allt som oftast upptagen med att dregla på golvet eller äta upp en leksak vilket vida överstiger underhållsvärdet i att lyssna till den som fött honom. Här kommer tre respektive tre exempel på allvarliga samtal jag har nästan dagligen med mina två änglar.

Alexander:
1. Det går faktiskt att vara still ibland. Man behöver inte snurra, rulla, åla och/eller vrida sig hela tiden. Ibland kan det till och med vara en stor fördel att ligga still tex när man äter välling. Det blir så mycket enklare på något sätt.
2. Ja vad kul!!! Du kan låta högt och länge och GÄLLT! Vad spännande det är att utforska röstens olika tonlägen. Spänningsmomentet varar dock i HÖGST fem sekunder sen får mamma HÅL I HUVUDET!!!
3. Bajsar gör vi MAX två gånger om dagen inte 10. Det får inte vara för löst och definitivt inte PÅ NATTEN!

Esther:
1. När mamma säger ja och du säger nej eller tvärtom då är det MAMMA SOM BESTÄMMER!
2.Glass växer inte på träd och finns inte i obegränsad mängd i frysen. Det räknas dessutom INTE som en fullgod lunch/middag. Samma sak gäller för ost och äpplen.
3. När mamma bär lillebror kan mamma INTE bära dig samtidigt. Visserligen är det smickrande att du ser mig som nån form av Superwomen men mamma är varken megastark eller ägare till aparmar. Du kan gå. Det kan inte han. Ett två framåt NU!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela