pysventil.blogg.se

En mammablogg om allt mellan himmel och helvete

Tredje världskriget...

Publicerad 2013-03-28 10:02:02 i Allmänt,

... utspelade sig på fullt allvar i morse. Anledningen var inte något så fjuttigt som ett mord på en kronprins eller strider mellan axelmakterna och de allierade, NEJ!!! Det var något mycket allvarligare än så nämligen PÅSKDISCO!!!
 
Idag är det disco på Esthers förskola och vill man får man komma i valfri påskoutfit. Jag har naturligtvis sett fram emot detta mycket mer än Esther som i morse i tur och ordning:
- Vägrade ha schalett på huvudet.
- Vägrade ha rouge.
- Vägrade måla mascaraprickar på kinderna.
- Vägrade sätta på sig den outfit mamma mödosamt slet ihop klockan 23.42 igår.
- Vägrade att ha en påskfjäder i håret.
 
Eftersom vi båda är envisa som åsnor gick inte diskussionerna lugnt till men i slutändan fick jag se mig besegrad. Jag kan ju hur mycket jag än vill inte tvinga på den arma stackarn smink och schalett mot hennes vilja. Under kriget satt Alexander i sin stol och skrattade och skrattade och skrattade. Speciellt roligt var det när Esther tappade tålamodet och vrålade "TYST HAAAAAANDER!!!". Allra roligast var när mamma som replik fräste "Skrik inte åt lillebror!".
 
Yes! Jag var roligast. Alltid en seger mitt i allt kaos.
 
Glad påsk!
 
 
                                               Esther "Vägra vara påskkärring" Bäckgren

Kommentarer

Postat av: mormor

Publicerad 2013-04-02 19:54:17

Jaa du, hon har en vilja av stål det lilla livet.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela