pysventil.blogg.se

En mammablogg om allt mellan himmel och helvete

Dagens Esther

Publicerad 2013-05-29 18:44:21 i Allmänt,

Idag vid frukostbordet utspelade sig följande konversation mellan Esther (E) och hennes mamma (M) dvs jag.
 
E: De här vara MITT hus.
M: Näe, det är allas hus. Mammas och pappas och Alexanders också.
E: Näe, de här vara bara mitt hus.
M: Jaja okej då det är väl ditt hus.
E: Ja bo här. Mejapeja, Liia, Ajken (Majken) å Atilda (Matilda, Majkens mamma) åsså bo här me mig. Inte Ajkens pappa å inte Ajkens hund.
M: Men Majkens pappa är ju jättesnäll får inte han bo här?
E: Näe MIN pappa vara ättesnäll.
M: Jaja men får inte mamma bo här också?
E: Näe du flytta mamma.
M: Jaha, men var ska mamma bo då?
E: I lelleparken (lekparken) under kanan me Ajkens hund å Oter (moster).
 
Jaha, tack för den du...
 
 
Esther "detärdagsfördigattflyttamamma" Bäckgren

Kommentarer

Postat av: Oter

Publicerad 2013-05-31 07:12:13

<3

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela